Login Gebruikersnaam: Paswoord:

Nieuws

Argentijnen gaan mee in de slag om Nederlandse wijnconsument

Argentijnse Wijnen zijn nog steeds onbekend voor de Nederlandse consument. Ondanks dat dit land de vijfde wijnproducent ter wereld is, heeft het minder dan 2% marktaandeel. Maar dingen veranderen en met de presentatie in de Argentijnse Ambassade te Den Haag waar 19 bodega’s en 7 importeurs aanwezig waren om de Argentijnse wijncultuur te presenteren was er voor het eerst sprake van een gerichte en open benadering van de markt. Met behulp van de Argentijnse Ambassade te Den Haag werd het startschot gegeven voor de campagne ‘Salud Argentina’. Tijdens de lancering, waar verschillende importeurs hun Argentijnse wijnen en een selectie van nieuwe bodega’s zichzelf aan de Nederlandse markt presenteerden, zei de Argentijnse ambassadeur in Nederland, Santos Goni (rechts op de foto): ‘We hebben de prijs en de kwaliteit en we zijn hier om te blijven. Deze campagne is het begin van een nieuwe periode voor de Argentijnse wijnen in Nederland. Een periode van promotionele activiteiten met als doel nieuwe markten te ontdekken en de consumptie van onze wijnen in de markt te vergroten.’ Sebastian Ohrwaschel van Aivie (midden op de foto): ‘Deze presentatie is het begin van een gecoördineerd initiatief teneinde Argentinië in Nederland op de wijnkaart te plaatsen. Pernod Ricard, DGS Wijnkopers, Aivie Nederland, Goessens Wijnen, Chabrol, L’Exeption/Cordier en Poot Agenturen presenteerden hun aanbod van Argentijnse wijnen aan een gevarieerd publiek bestaande uit o.a. importeurs, Restaurateurs, Sommeliers en (wijn)pers. Nederland werd gekozen als vertrekpunt voor dit initiatief. Tezijnertijd zal de campagne worden uitgebreid naar andere markten binnen Europa met als doel een promotioneel en commercieel netwerk te creëren voor Argentijnse wijnen in de Benelux, Spanje, Italië en Duitsland.’

Een groot deel van de Argentijnse wijnen die zich momenteel al in Nederland bevinden was aanwezig tijdens deze dag: Bodega del fin del Mundo, Bodegas Norton, Finca Flichman, O. Fournier, Chakana, Augusto Pulenta, Trapiche, Cava la Carmela, Walter Bressia, Achaval Ferrer, Finca la Anita plus een negental nieuwe bodega’s die hun wijnen presenteerden en graag in de Nederlandse markt wensen te opereren via locale importeurs. Speciale aandacht verdiende ook de proeverij van Argentijns vlees. Het idee was om de wijnen in een Argentijnse context te plaatsen. Het Argentijnse Angus vlees werd gepresenteerd door Nice to Meat en was een perfecte aanvulling op de Argentijnse rode wijnen.’

Bron: het slijtersvakblad

Reacties

Reageer!

© 2004-2020 De Wijnspecialist - Afgedrukt op: 01 december 2020 - Bezoek ons op www.wijnspecialist.be
Pagina url: /site/wijnnieuws/argentijnen_in_slag_om_nederlandse_wijnconsument.htm