Nieuws
Belgacom helpt Delhaize met wijnverkoop
De supermarktketen Delhaize wil via een wijncursus in samenwerking met Belgacom-dochter Skynet de lucratieve verkoop van wijn optrekken. Dat kondigde Delhaize aan op een persconferentie.
Delhaize verkocht vorig jaar in Belgie 43 miljoen flessen wijn, wat een omzet van bijna 200 miljoen euro vertegenwoordigde. Wijndrinkers zijn voor supermarktketens erg gegeerd wild, omdat de winstmarges op wijn hoger liggen dan op andere voedingsproducten.
Delhaize zoekt nieuwe kanalen om de verkoop van wijn te stimuleren in de hoop meer jongere kopers aan zich te binden. ,,Jongeren drinken minder en minder wijn en gaan eerder voor voorgemixte alcoholische drankjes'', zegt Michel Lecomte, de communicatiemanager voor wijnen en producten van Delhaize. "
Met dit initiatief willen we duidelijk maken dat wijn niet enkel iets is voor hun moeder of vader."
De cursus uit 15 delen loopt tot juni 2007 en kan gratis via Belgacom ADSL of de website van Delhaize worden bekeken. Belgacom ADSL telt ruim 1 miljoen klanten, en Delhaize heeft ongeveer 42.000 geregistreerde bezoekers op zijn website. De besproken wijnen en schuimwijnen worden telkens in de supermarkten aangeboden.
Hoeveel het initiatief kost willen Lecomte en Belgacom Skynet-woordvoerster Valérie Janssens niet kwijt. De kosten voor productie en streaming worden gedeeld, voegt Janssens eraan toe.
Volgens Lecomte werd bij Delhaize al 2 à 3 jaar gespeeld met het idee voor zo'n cursus, maar werd zo'n project pas recent technisch haalbaar. "
We zijn ervan overtuigd dat dit een groot succes wordt", besluit Lecomte.
Update:
Klik hier om naar de website van Belgacom te gaan voor de geschreven stukken,
de interactieve cursus vindt u hier. (betalend voor niet Belgacon ADSL klanten). Op de website van Delhaize konden we op dit moment nog geen link vinden.
Bron:
Het Nieuwsblad
Reacties